Před pěti lety mi definitivně došlo, že je s marketingovými konferencemi něco špatně. Že svým účastníkům nenabízí hodnotu, kterou slibuje cena vstupenky.
Tehdy jsem se rozhodl zariskovat: přivézt k nám špičkové zahraniční know-how. A zároveň se v organizaci vyhnout všem nefér fíglům, které používá i řada světových konferencí.
Do programu proto nikdy neobsazujeme své známé, obchodní partnery ani sponzory. Nerozdáváme vstupenky, nedáváme kamarádům slevy, nelžeme ohledně vyprodaných lístků. Místo ušmudlaného hotelového salonku jsme vás posadili do operního sálu Janáčkova divadla. Vyladili jsme catering, videozáznamy i party. Prostě pořádný FESTIVAL.
Risk se vyplatil. Na první ročník v roce 2013 dorazilo 1 000 účastníků: stali jsme se největší českou marketingovou akcí. V Brně přednášeli zahraniční hvězdy jako Neil Patel, Cyrus Shepard či Mike King.
O rok později jsme se vám ideálně trefili do noty. Podle všech ohlasů to byl zatím nejlepší ročník Marketing Festivalu. Strhující byl zejména výkon Avinashe Kaushika – který si svým frameworkem See, Think, Do, Care podmanil české marketéry natolik, že bez něj dnes nezačne pomalu žádný meeting s klienty.
Třetí ročník už běžel jako na drátkách. Ale celou dobu se mi zdálo, že mu něco chybí… Nové emoce. Janáčkovo divadlo a Brno jako by se najednou stalo samozřejmou kulisou. I proto jsme Festival v roce 2016 přestěhovali – do industriální haly Gong v ostravských Vítkovicích.
Změna místa ani navýšená kapacita sálu vám nezabránila v pokoření rychlostního rekordu, který nám totálně vyrazil dech: přes 1 000 vstupenek zmizelo během prvních 8 minut prodeje:
Samotná akce v Ostravě dopadla dobře, ale já jsem nebyl spokojen. U některých řečníků se například nevyplatila sázka na to, že jejich profesní odbornost vynahradí nedostatek zkušeností s přednášením. A čím dál víc vnímám jednu zásadní věc: jen samotné nástroje či hacky nejsou tím, co vám přinese největší hodnotu.
Od prvního ročníku Marketing Festivalu se snažíme přivézt praktické know-how, kterým hned druhý den po konferenci nakopnete výkon svých kampaní.
Ale úroveň technických znalostí a užitečných triků je v ČR už na slušné úrovni. Větší důležitost teď vidím ve schopnosti strategického přemýšlení, oborovém nadhledu, vnímání celého kontextu.
Žádný strach: taktiky a nástroje zůstávají jak v hlavním přednáškovém programu, tak ve workshopech. Ale o několik marketingových úrovní výš vás posune až umění zasadit tyto nástroje do širšího rámce. A to neumí kdekdo. Popravdě, umí to málokdo.
Bolestně jsme si to uvědomili při sestavování letošního line-upu: sehnat pro dvoudenní program 16 vynikajících řečníků bez jakýchkoli kompromisů je prostě nemožné. Proto jsme zvolili kompaktní formát jednoho dne, v němž vystoupí jen ti, které má opravdu smysl sledovat – a zároveň umí i skvěle přednášet.
Na 5. ročník tak přijďte do listopadové Prahy, kde se na pódiu Kongresového centra objeví ti nejlepší speakeři z minulých let, které doplní pečlivě vybraní experti z celého světa.
V naší společné historii bude letošní Marketing Festival největší co do počtu sedaček. A dost možná i nejdospělejší – svým strategickým pohledem na digitální marketing.
ředitel Marketing Festivalu
Chcete se stát partnerem letošního Festivalu? Napište nám na info@marketingfestival.cz